Wikiplayer

marți, 3 mai 2016

Din nou in gradina


Cu soare si ploaie, la inceput de Mai. 
Cu ultimele lacrimioare, ascunse printre frunze, cupe albe de zorele 
( Convolvulus cneorum ), gladiole bizantine si o multime de roze, in toate stadiile infloririi. Deja am dat startul la taiatul agatatorilor. Si am facut de doua ori trandafirata.

Rosiile au dobandit companioni - vreo zece plantute de busuioc, cu frunze mai late sau mai inguste. Aproape toate aromaticele sunt in floare, Salvia officinalis fiind prima la start. O insotesc de aproape mararul, maghiranul si sovarful. Rodiul are boboci coralii. Cand nu ploua, albinele sunt in extaz. 

Sper ca ati petrecut bine de Paste si ca o sa intrati cat mai lin in ritmurile accelerate ale cotidianului. Nu-i usor, dar cred ca ajuta daca pe birou sau pe masa de lucru o sa puneti o vazuta cu o floare parfumata.







43 de comentarii:

  1. Bună ziua. M-am uitat la crini din vale, și m-am simțit mirosul lor minunat. M-am ridicat, iar pe poza patra. Frumos a crescut și a prosperat, dar, din păcate, nu-l au, pentru că ei nu supraviețuiesc iernii, cu toate că AD a fost de congelare la rece. Îmi pare foarte rău pentru ea. Toate cele bune si trimit un sarut.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna seara, Gigo ! Imi pare rau, ca trandafirul tau nu a trecut iarna ... Dar nu se stie niciodata, poate ca rasare din nou din radacina. Pozdraviam cieplo i buziaki !

      Ștergere
  2. Nu lovit-o, rândul său, doar în jos aproape de sol, pentru că sper să mă întorc la mine. :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Bine-ai revenit, Dani!
    Spre sfârșitul lunii sper să am și eu fotografii cu lăcrămioare.
    Hm, zici că ai făcut de două ori trandafirată? Cu păpădie nu merge (un fel de...păpădiată), că până la trandafiri îmi piere pofta?:)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ne-am regasit, Gy !
      Cu papadie stiu ca se face dulceata. Poti incerca eventual cu flori de salcam :)

      Ștergere
    2. Din păpădie fac miere, nu știam de dulceață :( Cât despre florile de salcăm, o-ho, mai e până cânt "au înnebunit salcâmii" (mă rog, prin Ardeal bolunzăsc:)

      Ștergere
    3. " Miere ", adica un sirop facut din florile papadiei, nu ?

      Ștergere
    4. Da, e cam pretențios spus miere :)

      Ștergere
  4. Îmi place mult ideea ta cu văzuța. Zile însorite pline de culoare și parfum, Dani!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Am vesnic o vaza micuta cu o floare sau macar o crenguta verde pe birou :)
      Zile frumoase si tie, Flori !

      Ștergere
  5. Bine ai revenit pe blog si in gradina cu povesti parfumate! Ce frumusete este acolo la tine. Zorelele acelea albe parca s-au luat la intrecere, atatea flori au facut. Si pe delicatul din ultima fotografie cum il cheama? Am vazut si eu recent printr-o revista reteta de dulceata de papadie. Habar nu aveam pana atunci ca se face dulceata din ea. Imbratisari, draga mea!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bine ai revenit si tu in lumea virtuala :)
      Zorelele astea sunt alt soi, fac o tufa rotunda si sunt pline, pline de floare. Le-am vazut in gradinile din Nordul Italiei si mi-am inchipuit ca o sa le mearga bine si in gradinita mea.
      Delicatul din ultima poza e " Eyes for you " :) Infloreste cam tot timpul si anul asta i-a priit, e plin de boboci de o luna incoace.
      Nici eu nu stiam de papadie pana recent, dar multe mai invata omul haladuind pe Pinterest :)
      Toate cele bune, Mihaela !

      Ștergere
    2. Toate florile imi plac, mereu ti le admir cu jind! M-am gandit eu ca este un alt soi, dar nu stiam ca a calatorit din Italia pana la tine. Si delicatul rozaliu ce denumire frumoasa are!
      "haladuind" mi-a placut tare. Si pe bloguri si pe Facebook si mai nou am reinceput sa cumpar si reviste. Pentru inspiratie, nu din alt motiv :)

      Ștergere
    3. Multe plantute au calatorit din Italia :) Si din Franta.
      Inspiratia, da, e necesara :) Eu mai dezgrop si revistele vechi pe care nu ma indur sa le arunc.

      Ștergere
  6. Fain tablou!
    Și la mine a înflorit salvia.
    Au înflorit și salcâmii.
    Timpul trece...
    Acum, aici, ploaie. De stat în casă cu un ceai cald și... o floare parfumată în glastră, cum bine zici.

    Dar... mă pregătesc să plec la lucru. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, primavara se apropie de sfarsit si nici nu ne-am dezmeticit. Intr-o vreme, ziceam ca vad cum trece timpul privindu-i pe cei mici cum cresc, acum simt si mai acut cum curg zilele vazand schimbarile din gradina.
      As vrea sa pun mana pe niste flori de salcam, sa incerc o limonada. Salvia in curand trebuie tunsa, dar din fericire mai am cateva soiuri tardive, ca sa atrag albinele pe langa rosii :)
      Ploaie am avut si noi ieri, ploaie si frig. Azi e doar racoare, dar parca nu-mi vine sa stau prea mult afara. Si m-am intors la cafea fierbinte, de la paharul cu frappe :)
      Spor la treaba, Natasa !

      Ștergere
  7. Îmi place nespus Cavatina lui John Williams.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Si mie :) Mai ales ca imi aminteste de un film bun.

      Ștergere
    2. Dani, după ce ai zis de film, am căutat și am găsit asta:
      https://en.wikipedia.org/wiki/Cavatina_(Myers)
      Filmul l-am văzut și eu acum mii de ani.

      Ștergere
    3. Da, acum mii ce ani ...

      Ștergere
  8. Ma faceti sa ma duc sa imi cumpar trandafiri cataratori pe balon :)

    Toate aprecierile mele pentru gradina asta minunata!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. De ce nu :) Am undeva mai la inceputurile blogului poze cu trandafiri pe balcoane si unul e un catarator roz de toata frumusetea. Dar as zice sa incepi cu unul de dimensiuni mai mici, ca sa ai timp sa amenajezi balconul.
      Merci pentru apreciere ! Care gradinar nu-i fericit cand i se lauda gradina :)

      Ștergere
  9. minunate toate florile! trandafirii m-au lasat fara cuvinte, iar imaginile de ansamblu sunt atat de romantice. superba paleta de culori!!!!! cu mult drag, Ioana

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc, Ioana ! Sunt sigura ca peste cativa ani si gradina ta va fi foarte romantica si plina de culoare. Imi inchipui buchetele tale si visez la frumusetile viitoare. Toate cele bune, draga mea !

      Ștergere
  10. Ce frumos e la tine! Ce bine ca ne mai primesti si pe noi pe la tine in vizite virtuale :)

    RăspundețiȘtergere
  11. Cristos a inviat !
    Imi plac lacrimioarele si trandafirii, ambele au un parfum deosebit !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat ! Am avut parte de un Paste parfumat :)

      Ștergere
  12. ce gingase flori!
    la noi ploua de 3 zile si eu am amigdalita :((

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Sanatate, Coco ! Sper sa nu dureze mult pana ce o sa te simti mai bine.

      Ștergere
  13. Frumoasa gradina ta Dani! Lacramioarele au trecut si la mine, dar pana la trandafiri mai este. Acum caldarusele sunt la putere.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Anul asta am avut de toate amestecate, trandafiri devreme si frezii tarziu si lacrimioare pentru prima data. S-a facut umbra mai deasa in spatele casei, cum le place lor, si o sa le las sa se intinda in voie. Caldarusele isi pregatesc deja capsulele cu seminte, nici n-am apucat sa pe fotografiez in voie.

      Ștergere
  14. Ce fumoase si colorate flori! Eu ador lacramioarele... avea si bunica in spatele casii, ca doar acolo le placea sa creasca. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cand le-am adus din Romania imi faceam griji ca n-o sa se prinda. Vreo trei ani am avut doar frunze, anul asta am vazut si flori :) Dar n-am rupt nici una, oricum erau prea putine pentru un buchet. Poate anul viitor :)

      Ștergere
  15. Cristos a înviat!

    A fost bine de Paște, cu familia alături, dar ce vreme oribilă a început din a doua zi de sărbătoare...

    Superb arată grădina ta, dragă Dani. Și a noastră arată bine, dar predomină verdele. Magnolia trăiește, dar, din cauza gerului de la începutul lui martie, nu a mai făcut boboci florali, ci a trecut direct la frunze...

    Să ai zile senine!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat !
      Si la noi s-a racit brusc duminica seara si a plouat apoi ca iarna. Mie mi-a fost sa nu dea grindina si sa imi jelesc iar rosiile. Deocamdata am scapat. Azi e soare si rosiile sunt bine, asteapta sa le stropim cu zeama bordeleza.
      Cred ca stropesc si trandafirii, ca de micoze nu scapa cu atata umezeala.
      E bine ca n-a inghetat magnolia. La fel am patit noi cu caisul. A ramas saracul doar cu frunzele ...
      Zile frumoase, Zina !

      Ștergere
  16. Bine ai revenit, e greu sa stai departe de gradina, stiu cum e!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Da, e greu, mai ales ca in zilele in care am fost aglomerata cu treburi, vremea era frumoasa si cand am avut timp de gradina, cerul s-a burzuluit.
      Sper sa recuperez in weekend :)

      Ștergere
  17. Hristos a inviat!
    E o incantare sa te intorci in gradina, prima oprire am facut-o la trandafirii galbeni, deosebiti!
    P.S: despre drob, in caz ca nu ai citit deja raspunsul meu la comentariu, reteta e aici, o pagina unde am adunat cateva retete din cele incercate si afisate in postari:
    http://aboutwomenandnotonly.blogspot.ro/p/retetar.html

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevarat a inviat, Mihaela !
      Trandafirii galbeni au fost admirati de toti cei care si-au facut drum in gradina zilele astea :) Au un parfum foarte placut.
      Merci de reteta. Ma duc acum sa ma documentez si cu prima ocazie o incerc.

      Ștergere
  18. Este o incantare in fiecare an sa urmarim explozia de culori si parfum a trandafirilor! Foarte frumoase poze!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Merita sa asteptam cu rabdare :) Multumesc pentru apreciere !

      Ștergere